Inloggen Account aanmaken

Hoe slaap jij?

Hoe slaap jij?

De ene persoon heeft meer slaap nodig dan de ander. De vele processen in ons lichaam worden aangestuurd door onze biologische klok. Die bepaalt bijvoorbeeld of je ’s ochtends vroeg meteen klaarwakker bent en aan de slag kunt, of dat je juist ’s avonds op je best bent.

Slapen is niet iets waar je dagelijks bij stilstaat, totdat je problemen krijgt met slapen en merkt dat het niet zo vanzelfsprekend is. Een goede nachtrust is belangrijk om overdag goed te functioneren. Dus op het moment dat je gedurende langere tijd problemen hebt met slapen, ga je dat merken in je dagelijks leven.

Slaappatroon

Twee onderdelen van de zelfhulpmodule helpen je hier zicht op te krijgen: met het onderdeel Slaappatroon krijg je door informatie en oefeningen meer inzicht in jouw slaapbehoefte en slaappatroon. Dat helpt je om jouw slaapritme daar goed op te laten aansluiten.

Aan de slag met Slaappatroon >>

Slaapomgeving

Informatie en tips voor de inrichting van je slaapkamer kun je vinden in het onderdeel Slaapomgeving. Slapen gaat het beste in een omgeving waarin jij je goed kunt ontspannen en tot rust kunt komen. De inrichting van je slaapkamer speelt daarbij een rol, maar ook een bed dat jou de beste steun en comfort biedt helpt daarbij.

Aan de slag met Slaapomgeving >>


Wil je de zelfhulpmodule vanaf het begin volgen omdat je graag op verschillende onderdelen wil werken je relatie? Dat kan natuurlijk ook: start de zelfhulpmodule. Of lees eerst meer informatie over de zelfhulpmodule.